گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

گزارش تصویری کارگاه آموزشی عملی کمکهای اولیه 31/6/91

خوب این هم اخرین برنامه فصل تابستان که حمد خداوند رحمان به خوبی این فصل هم گذشت.به امید صعودهای بهتر همه با هم.انشالله.

سومین دوره کارگاه عملی کمکهای اولیه در تاریخ جمعه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۱ توسط انجمن پزشکی کوهستان ایران برای علاقمندان و کوهنوردان شرکت کننده برگزار گردید.

خانمها : فتحی،دواچی،جوراب دوزها،عرب گل،محمد دوست

آقایان: علی عسگری، رحمان رفیقی،سعید روشن ضمیر

در این دوره تعداد ۳۱ نفر از کارآموزان شرکت نموده و مباحث کاربردی کمکهای اولیه همچون:

آشنایی با حوادث کوهستان

کیت کمکهای اولیه

آشنایی با انواع آمپولها، کاربرد و خطرات احتمالی و عوارض استفاده از آنها

تزریقات

سرم زدن

آتل بندی

بخیه زدن و . . . آموزش داده شد. در این دوره کلیه شرکت کنندگان تزریقات و سرم زدن را بطور عملی آموزش دیدند.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 2 مهر 1386

قله دماوند 22و23/6/91

سرپرست : خانم فتحی

عکاس : سید احمد حسینی

ساعت 5:30 صبح به سمت رینه حرکت کردیم وبعد از ترافیک سنگین ساعت 9:30 به مسجد صاحب الزماان عج رسیدیم.بعد از صرف صبحانه گروه حرکت خود را به آرامی به سمت بارگاه سوم آغاز کرد و ساعت ساعت 17 به بارگاه سوم رسیدیم و بعد از برپا کردن چادرها و صرف شام ، و استراحت در یک شب سرد را تا ساعت 5:30 گذراندیم.ساعت 6 صبح صعود به سمت قله،ساعت 11 به آبشار یخی رسیدیم.با توجه به کمبود زمان و مشورت با هم تصمیم به بازگشت گرفتیم.که بسیار درست و بجا بود چرا که اگر مسیر را ادامه میدادیم در برگشت به تاریکی خورده و مجبور بودیم یک شب دیگه در بارگاه بمانیم.با آقای عسگری تماس گرفتیم که بیاید دنبال مان و ایشان نیز قبول زحمت نمودند و در برگشت یه شام مفصل مهمونش کردیم.جای همه دوستان واقعا خالی بود به امید صعودهای دیگر همه باهم. برای سلامتی همه کوهنوردان و ورزشکاران صلوات..

بیست و هشتمین سالگرد فوت پدر رحمان برای شادی روحش صلوات

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391

شهادت جانگداز امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد

امام صادق علیه السلام: کسی که دوست دارد بداند آیا نمازش پذیرفته شده یا نه ، با تامل بنگرد که آیا نمازش او را از فحشا و منکر باز داشته؟

پس به اندازه ای که او را بازداشته از او پذیرفته می شود.

سلامتی و فرج صاحب الزمان (عج) صلوات

:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، تابستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1391

قله سیاه چال و پرسون 91/6/10

سرپرست :سعید روشن ضمیر

عکاس :علی عسگری و سپیده فتحی

تعداد همنوردان نه نفر

منطقه روستای افجه دشت هویج برنامه یک رو نیم.

به كوه مي رويم تا به سهم خويش از نقش فرخنده او در تامين امنيت انساني سپاسگزار باشيم . كوه يكي از نشانه هاي آشكار خداوند است .

حرکت ساعت 5 بعد ظهر از میدان نازی آباد.ساعت هفت به روستای افجه رسید و پس از گذراندن یک شب در زیر نور ماه،ساعت هفت صبح صعود به قله پرسون را شروع و ساعت 9:15 صبح به قله رسیدیم. ساعت 10:15پس از صرف صبحانه،  حرکت به سوی قله سیاه چال کوچک و پس از صعود و عبور از قله صعود خود را با اهستگی در شیب تند قله سیاه چال بزرگ شروع کردیم و پس از 2 ساعت کوهنوردی ساعت 12:30 موفق به صعود به قله سیاه چال بزرگ شدیم. و ساعت 4 به دشت هویج رسیدیم.نکته جالب اینجا بود که بعد چند سال ما در دشت هویج،هویج خوردیم.واقعا جای تمام دوستانی که در این برنامه نبودند خالی بود. بخصوص علی ذکایی که همه دوستان تونستند راحت در هنگام برگشت استراحت کنند.

برای دیدن بقیه عکسها به ادرس زیر مراجعه نمایید

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391

انگیزه و مقاومت این مرد ستودنی است!

انگیـزه و مقـاومت این مرد ستـودنی است !

اسپنسر وست را تقریبا همه می شناسند. او 31 سال پیش در تورنتو، کانادا متولد شد و زمانی که تنها پنج سال داشت بدلیل یک اختلال نادر ژنتیکی در ستون فقرات، پاهای خود را از ناحیه زیر لگن از دست داد. پزشکان آن زمان به پدر و مادر او هشدار دادند که اسپنسر هرگز قادر به نشستن نخواهد بود. اما انگیزه و اراده ی غیرقابل وصف او باعث شد تا بدون در نظر گرفتن مشکلات ناشی از این نقص عضو از همان کودکی کارهایی غیر ممکن را انجام دهد. او با مقاومت هر چه تمامتر بر درد و رنجش غلبه کرد و پیام الهام بخش خود را در به چالش کشیدن موانع زندگی به گوش جهانیان رساند. بطوریکه در حال حاضر مخاطبان زیادی در سراسر دنیا او را بعنوان استاد انگیزه به رسمیت می شناسند ...

او اخیرا بهمراه دوستان کوهنوردش به قله کلیمانجارو صعود کرد در حالیکه در طول این سفر هفت روزه تنها دستانش بودند که او را به جلو می راندند. او با صعود به بالای بلندترین کوه در آفریقا باز هم ثابت کرد که نیروی اراده حد و مرزی ندارد.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391

قله الله بند 3/6/91

سرپرست : رحمان رفیقی

عکاس : علی عسگری

تعداد همنوردان :  هفت نفر برنامه

قله الله بند از مسیر روستای اهار دره اهنگرک و دره الله بند.

حرکت از میدان ناز اباد ساعت 5:30 صبح  به سمت روستای اهار ،ساعت 7 صبح به روستا رسیده و ساعت 9 صبح برای صرف صبحانه کنار چشمه زیبا ایستادیم . ساعت 10 به سمت قله حرکت کرده 12:30    موفق به صعود قله شدیم.و در مسیری بازگشت نتوانستیم از استخر اب به راحتی گذر کنیم و جای همه خالی تنی به اب زده ساعت 3 بعد ظهر سوار بر خودرو شده و به ساعت 6 برنامه به اتمام رسید. جای همه دوستان واقعا خالی بود. انشالله صعودهای زیبای بعدی.همه با هم.برای سلامتی همه ورزشکاران و کوهنوردان صلوات.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 3 شهريور 1391

سرپرست  :خانم سحر بناساز

عکاس :علی عسگری

تعداد همنوردان 15 نفر

ساعت 12 شب از مسیر جاده معدن به سمت امامزاده داوود حرکت کردیم و در همان ابتدای مسیر با دوستان و همنوردان قدیم از کانون کوهنوردی فرهنگسرای بهمن برخورد کرده و پس از احوال پرسی مسیر را ادامه دادیم. حرکت گروه با سرعت نسبتا خوبی ادامه پیدا کرد و ساعت 3:30 دقیقه به امامزاده رسیدیم. پس از صرف سحری ساعت 6 صبح سوار بر مینی بوس وساعت 8:30 به میدان نازی اباد رسیدیم. جای تمامی همنوردانی که نیامد ند واقعا خالی بود. برای سلامتی تمام کوهنوردان و همنوردان صلوات.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 13 مرداد 1391

ابنیک 23/4/91

سرپرست: رحمان رفیقی

عکاس :علی عسگری

برنامه این هفته فوق العاده سنگین بود و همه حسابی خسته شدن. بخصوص موقع آب بازی جای همه دوستانی که نبودند خیلی خالی بود.انشالله بعد از ماه رمضان چندتا برنامه گل گشتی مثل سبلان  یا خلنو میزاریم که همه بتونن بیان.انشالله

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391

قله خلنو 15/4/91

سرپرست :علی ذکایی

عکاس :امیر کیا

هزینه برنامه دو روزه برای هر نفر هفده هزار تومان.

ساعت 12 از میدان نازی آباد به سمت روستای لالون در منطقه فشم حرکت کردیم. ساعت 15/15 به روستا رسیده و پس از 3 ساعت کوهپیمایی و عبور از رودخانه ساعت 8 به آبشار رسیدیم.چادرها را برپا کرده و پس از یک خواب نسبتا خوب ساعت 4 صبح صعود به سمت قله را آغاز کردیم ساعت 30/9 به ارتفاع 4000 هزار متری وزوا رسیده و ساعت 30/12 بر فراز قله میش چال به ارتفاع 4253 متری رسیدیم و در نهایت ساعت 13 بر فراز قله خلنو به ارتفاع 4390 متر را صعود نمودیم.

به امید صعودهای زیباتر با همه دوستان.انشالله. برای سلامتی همه کوهنوردان و ورزشکاران صلوات.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 20 تير 1391

دربند بند یخچال آموزش سنگ نوردی 9/4/91

سرپرست : نادر نوا

عکاس : علی عسگری

با تشکر بسیار ویژه از دوستان بسیار عزیزمان  آقایان نادر نوا ، احسان سبزه ای ، مهدی معدنی و رسول حسن زاده که در امر آموزش بر ما منت نهاده وقبول زحمت کردند. انشالله که همیشه تندرست و سلامت باشید.

نادر نوا و احسان سبزه ایی

مهدی معدنی

:: موضوعات مرتبط: بهار 91، تابستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 10 تير 1386

گزارش تصویری قله کلون بستک 2/4/91

سرپرست:محسن کمالی

عکاس:خانم فتحی

ساعت 30/4 صبح به سمت شمشک حرکت کردیم و ساعت 7 حرکت به سمت قله را آغاز کردیم. ساعت 12 ظهر موفق به صعود قله شدیم و ساعت 30/19 به میدان ناز آباد رسیدیم.شکر خدا تونستنیم در یک هوای سرد که مقداری هم برف می بارید موفق به صعود قله شدند.دستتون درد نکه به امید صعودهای زیباتر در کنار هم انشالله.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 5 تير 1391

بند یخچال 2/4/91

گزارش تصویری کلاس بازآموزی سنگ نوردی

نیم اول گروه برنامه صعود به قله کلون بستک رو در این روز اجرا کردند که شکر خدا تونستند در یک هوای سرد که مقداری هم برف می بارید موفق به صعود قله شدند.دستتون درد نکه به امید صعودهای زیباتر در کنار هم انشالله.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 2 تير 1391

تقویم ورزشی تابستان 91

محل حركت گروه : هر جمعه از ضلع شمالي ميدان نازي آباد (بازار دوم)

رديف

6/5

آبشار بند یخچال

13/5

فرحزاد به امام زاده داوود (ع)

27/5

قله دماوند

31/6

کارگاه آموزشی عملی کمکهای اولیه

داشتن كارت بيمه ورزشي سال 91 را جهت شركت در برنامه ها براي تمامي اعضاي الزامي مي داند.

جهت اخذ بيمه نامه ورزشي باهمراه داشتن كپي شناسنامه،كپي كارت ملي ويك قطعه عكس 4*3به آقاي رحمان رفيقي مراجعه نمايند.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1386

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.